TELEPORADY

TELEPORADY

Termin teleporady jest umawiany przez Pacjenta poprzez kontakt:

  • telefoniczny pod numerem: 33 49 18 77 w godzinach od 7:30 – 17:30
  • osobisty z rejestracją przychodni w godzinach od 7:30 do 18:00

Teleporada jest realizowana:

− nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do świadczeniodawcy podstawowej opieki zdrowotnej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobistego, albo

− w terminie późniejszym, ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.

– teleporady realizowane są w godzinach pracy lekarzy

Teleporada nie może odbyć się w następujących sytuacjach:

  • w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady z wyłączeniem świadczeń:

– wystawienie recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia oraz zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne (jako kontynuację) jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej.

– związanych z wydaniem zaświadczenia

  • pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ wskazanych w deklaracji wyboru 
  • w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło  do pogorszenia lub zmiany objawów;
  • w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej;
  • wizyty dziecka do lat 6 – poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia– po ustaleniu takiej formy konsultacji z lekarzem.
  • przy podejrzeniu infekcji koronawirusem u dziecka do 2. roku życia (u starszych dzieci przy podejrzeniu infekcji koronawirusem może odbyć się teleporada).