Termin teleporady jest umawiany przez Pacjenta poprzez kontakt:
telefoniczny pod numerem: 33 49 18 77 w godzinach od 7:30 – 17:30
osobisty z rejestracją przychodni w godzinach od 7:30 do 18:00
Teleporada jest realizowana:
− nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do świadczeniodawcy podstawowej opieki zdrowotnej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobistego, albo
− w terminie późniejszym, ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
– teleporady realizowane są w godzinach pracy lekarzy
Teleporada nie może odbyć się w następujących sytuacjach:
w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady z wyłączeniem świadczeń:
– wystawienie recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia oraz zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne (jako kontynuację) jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej.
– związanych z wydaniem zaświadczenia
pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ wskazanych w deklaracji wyboru
w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów;
w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej;
wizyty dziecka do lat 6 – poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia– po ustaleniu takiej formy konsultacji z lekarzem.
przy podejrzeniu infekcji koronawirusem u dziecka do 2. roku życia (u starszych dzieci przy podejrzeniu infekcji koronawirusem może odbyć się teleporada).